top of page

Elektrikli Araba Çalışma Prensibi OTO ŞARJ

Güncelleme tarihi: 2 Oca 2021

Her geçen gün kullanım alanı daha da genişleyerek daha çok insan tarafından tercih edilen ve hayatın her alanında kendine hatırı sayılır bir yer edinmeyi başarmış olan elektrikli araba modelleri, hem profesyonel tasarımı hem de muhteşem iç ve dış dizaynı sayesinde görenleri adeta kendine hayran bırakıyor. Sahip olduğu detaylar ile göze hitap etmeyi başaran ve herkesin sahip olmak isteyeceği türden araçlar olan bu üretimler son derece gelişmiş teknolojiler kullanılarak üretilmiştir. Aynı zamanda çalışırken gürültü kirliliği oluşturmaması, çok büyük ölçüde enerji tasarrufu sağlayarak gelecek nesillere daha sağlıklı bir dünya bırakmaya yardımcı olması, kilometre başına düşen maliyet oranının diğer arabalara göre çok daha düşük olması ve sahip olduğu yüksek konforu da elektrikli arabaların satış oranlarını artıran başlıca etmenler arasında sayılabilir. Her aracın olduğu gibi elektrikli araba modellerinin de belirli bir çalışma sistemi bulunmaktadır. Bu çalışma sistemleri sayesinde araçlar belirli bir düzen içerisinde çalışmakta ve böylelikle araçta düzensizlikten kaynaklanabilecek arızaların önüne geçilmektedir.


Peki bu denli büyük rağbet gören elektrikli arabaların çalışma sistemi nasıldır?

ARAÇLARIN ÇALIŞMA PRENSİBİ BULUNDUĞU SINIFA GÖRE DEĞİŞKENLİK GÖSTEREBİLMEKTEDİR.

İşte Elektrikli Arabaların Çalışma Prensipleri:

1Tam Elektrikli Sistem Tam elektrikli sistem otomobil, yalnızca elektrik ile çalışan otomobil demektir. Tam elektrikli sistem otomobillerde 60 volt enerji kullanarak çalışan bir elektrik motoru bulunur. Bu elektrik motorunun enerji ihtiyacı araçta yer alan ve motorun gücü ile orantılı güce sahip bir araç bataryası tarafından karşılanır. Aslında tam elektrikli sistem otomobillerde kullanılan araç bataryasının ömrü çok uzun olmayıp günümüzde bu konuda çalışmalar ve AR-GE çalışmaları devam etmektedir. Bu çalışmalar ile hedeflenen şey daha uzun ömürlü bataryalar üretmek ve böylelikle daha fazla yakıt tasarrufu sağlamaktır. Tam elektrikli sistem otomobillerde bulunan batarya, şarjı tükendikçe özel elektrik prizlerine takılarak şarj edilir. Aynı zamanda tam elektrikli sistem otomobillerinde fren esnasında yakıt ve enerji israfı olmaması için ve hatta motorun şarj edilmesi için özel olarak tasarlanmış bir sistem de mevcuttur. 2Hibrit Sistemli (Melez) Otomobiller Günümüzde elektrikli arabaların yanı sıra hibrit sistemli otomobiller de çok büyük rağbet görmektedir ve tıpkı tam elektrikli sistem otomobilleri gibi çok geniş bir kullanım alanına sahiptir. Hibrit sistemli otomobillerde tam elektrikli sistem otomobillerden farklı olarak elektrik motorunun yanı sıra içten yanmalı bir motor da bulunmaktadır. Hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor aracın işlevini tam olarak yerine getirmesi için çok büyük önem taşımaktadır. Hibrit sistemli otomobillerde elektrikli motor ve içten yanmalı motorlar birbirinden önemli farklı görevler üstlenmektedir. Elektrikli motor, içten yanmalı motora güç bakımından desteklik sağlar ve yakıt tasarrufunda da oldukça etkin bir rol üstlenir. Bunun yanı sıra hibrit sistemli otomobillerde bulunan bataryalar şarj için prize takılmaz. Hibrit sistemli araç bataryasını pek çok araçta bulunan bataryalardan farklı kılan bu özelliği aynı zamanda araca özgünlük katar. Batarya şarjı araç hareket halinde iken yapılan frenlemeler esnasında araçta depo edilen kinetik enerji kullanılarak doldurulmaktadır. Aslında her ne kadar akla ve mantığa ters düşse de araç bataryası araç çalışır halde iken doldurulabilmektedir. Aracın çalışma sistemine bakılacak olursa motorların yalnız biri ya da her ikisi birden kullanılabilir. 3Menzil Artırıcılı Sistem (Range Extender) Otomobiller Hibrit sistemli otomobillere benzer olarak yapısında hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor bulundurmaktadır. Ancak menzil artırıcılı sistem otomobillerde içten yanmalı motor ne olursa olsun aracın çekişi amacı ile kullanılamaz. Yani aracın elektrikli motoru arızalansa dahi içten yanmalı motor aracın ilerlemesi için kullanılamaz. Peki neden var, ne işe yarıyor? Menzil artırıcılı sistem otomobillerde içten yanmalı motorların yalnızca bir adet işleri vardır: pilleri şarj etmek. Aracın başka hiç bir fonksiyonu için içten yanmalı motorlar kullanılmaz. Aracın ilerlemesini ve yol almasını sağlayan ise yalnızca aracın elektrikli motorudur. Elektrikli motor araç ne durumda olursa olsun hiç bir zaman içten yanmalı motordan destek almaz. Menzil artırıcılı sistem otomobillerde batarya şarj sistemi frenleme ile araçta biriken kinetik enerji sayesinde ya da uygun elektrik prizlerinde şarja takma şeklinde işlemektedir. 4Şarj Edilebilir Özellikli Hibrit Sistem (Plug- in Hibrit) Otomobiller Bu tip otomobillerin yapısında hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor bulunmaktadır. Diğer elektrikli otomobil sistemlerinden farklı olarak kullanılan piller daha büyük boyutlara sahiptir. Piller ise iki şekilde şarj edilebilir: kendilerine uygun prizlere takılarak ya da aracın özellikle de ani fren yapması esnasında araçta biriken kinetik enerji kullanılarak. Dünya sağlığı ve daha yaşanabilir bir çevre için son derece yakıt tasarrufu sağlayan ve bahsedildiği üzere mükemmel çalışma sistemlerine sahip olan elektrikli araba kullanımı yaygınlaştırılmalıdır. Bu şekilde hava kirliliği de büyük ölçüde azaltılır ve küresel ısınma büyük ölçüde yavaşlar.



Blogunuzu ve yazılarınızı canlı web sitenizden yönetebilirsiniz. Bunun için blogunuza Wix hesabınızla giriş yapmanız yeterlidir.





Artık gönderileri yazmaya, düzenlemeye ve yönetmeye hazırsınız. Bir Yazı Oluştur'a tıklayın, yazınızı yazın ve Yayınla'ya tıklayın. İşte bu kadar. Artık tüm okuyucularınız bunu görebilir. Ayrıca, yazılarınız için yazılan tüm yorumları da yönetebilirsiniz - kullanıcılarınızın neler yazdıklarını görün, beğenin, silin ve daha fazlasını yapın. Bir yazı üzerinde çalışırken yazınızı bitiremez ve daha sonra devam etmek isterseniz, yazınızı bir taslak olarak kaydedin. Buna sonra geri dönebilir ve istediğiniz zaman yayınlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken buraya gitmek: Profilim> Taslaklar.

69 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

TEK PARTİ

bottom of page